Miesięcznik PSZCZELARSTWO
Redakcja miesięcznika "Pszczelarstwo" gwarantuje, że na forum nie będzie cenzury (z wyjątkami przewidzianymi polskim prawem). Gospodarzami forum są jego uczestnicy i oni sami są zobowiązani do dbałości o netykietę. Forum ma służyć pszczelarzom do wymiany doświadczeń merytorycznych, a nie do zamieszczania niestosownych tekstów w postaci dowcipów, wierszy i relacji z życia rodzinnego, a także ubliżania innym użytkownikom.
Redakcja "Pszczelarstwa"
Miesięcznik PSZCZELARSTWO Strona Główna Miesięcznik PSZCZELARSTWO
Forum dyskusyjne Miesięcznika PSZCZELARSTWO

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Stosowanie kwasu mrówkowego
Autor Wiadomość
lelo1i5 
Obserwator

Wysłany: 2010-07-09, 14:26   Stosowanie kwasu mrówkowego

Szanowni koledzy i koleżanki, jestem początkującym więc proszę o cierpliwość.
W walce z warro chce zastosować kwas mrówkowy, wiem że temp. powietrza musi być między 15 a 25 st.C. stężenie 60%, 50 ml odparowuje przez około 10 dni. Oczywiście zastosuję wkładki na dennice posmarowane tłuszczem.

- Po jakim czasie widać skutki jego działania, czy po godzinie czy dopiero kolejnego dnia?
- czy można stosować kw. Mrówkowy tylko po miodobraniu, czy też jakiś czas przed nim?
- ile takich „seansów odparowań” stosuje się na jedną rodzinkę?
- moje ule nie posiadają powałek w jaki najlepszy sposób zabezpieczyć przed wydostawaniem się kwasu poza domek.

Dziękuję serdecznie za pomoc.

juljan 
Nieśmiały

Wysłany: 2010-07-25, 09:21   Re: Stosowanie kwasu mrówkowego

- Po jakim czasie widać skutki jego działania, czy po godzinie czy dopiero kolejnego dnia?

Po 24 godz. możesz zobaczyc bardzo wiele

- czy można stosować kw. Mrówkowy tylko po miodobraniu, czy też jakiś czas przed nim?

Spokojnie mozesz stosowac nawet dzien przed wirowaniem miodu nie ma tam żadej chemi i nic sie nie przedostanie do miodu