problem z ropą

Moderator: krzysglo

gregor8848
Nieśmiały
Nieśmiały

problem z ropą

Post autor: gregor8848 »

witam jestem początkującym pszczelarzem posiadm 10 uli (w wszystkich pszczoły) mój problem polega na tym że podczas powodzi moje ule zostały podmyte nieco wodą która wcześniej została skarzona ropą. później po powodzi pszczoły piły wode z rowu która właśnie została skarzona ropą . w efekcie pszczoły zaczeły ginąć na plastrach pojawił się zgnilec ... wiązku z tym mam pytanie do was co powinienem stosować by zapobiedz owym skutką mojej sytuacji

SKapiko
Senior Stukacz
Senior Stukacz

Post autor: SKapiko »

przede wszystkim jeśli jest to możliwe należy rodziny przesiedlić do czystych i odkażonych uli na węzę bądź na ramki dziewicze oraz rodziny dokarmić by odbudowały sobie gniazdo, lecz najpierw trzeba dać zarażony czerw do badań do laboratorium ponieważ może tylko wystarczy przesiedlić rodziny i usunąć zamarły czerw
Ciekawość to porad i błędów matka
Gwiazda nadziei gaśnie ostatnia
Pozdrawiam brać pszczelarską SKapiko

Awatar użytkownika
Radek73
Senior Stukacz
Senior Stukacz

Post autor: Radek73 »

zgnilec ?????? zkąd masz pewność że to zgnilec .. możliwe że ule nabrały wilgoci .. przesiedlić należy do czystych suchych uli , gniazda zmniejszyć , jeśli brak pokarmu . dać syrop .. i czekać na poprawę . jest jeszcze dużo czasu by rodziny doszły do siły przed zimą ...
Radek73

gregor8848
Nieśmiały
Nieśmiały

Post autor: gregor8848 »

w tym problem ze nie mam zastępczych uli . pewien pszczelarz polecił mi lekarstwo APILAC od jutra zaczne je stosowć przez tydzień zobacze czy to pomorze jeśli nie to bedzie ciężko przezimowć pszczoły
dziękuje z odpowiedzi i zycze jak największych zbiorów !!!

Pawełek
Senior Stukacz
Senior Stukacz

Post autor: Pawełek »