Nowa pasieka

Moderator: krzysglo

Anzi
Obserwator
Obserwator

Nowa pasieka

Post autor: Anzi »

Witam ludzi z pasją. Jestem nowicjuszem na tym forum, jednak sporo postów przeczytałem i widzę ludzi życzliwych, chętnych do pomocy. Szukam jakiejś porady w sprawie założenia mini pasieki (planuję max. 4 ule). Interesuje mnie jakie ule najlepiej wybrać, jakie pszczoły oraz czy miejsce jest odpowiednie?
Zaznaczam, że nigdy nie zajmowałem się hodowlą pszczół, ale myśl ta chodzi za mną już długo. Mieszkam na wsi na Dolnym Śląsku, jestem posiadaczem działki 22 ary, ale dopiero teraz widzę możliwość realizacji tego pomysłu. Mianowicie zrealizowałem pierwsze marzenie - wybudowałem staw (4 ary) na mojej działce i w sporej odległości od wszelkich osób chciałbym postawić wspomniane ule w samym narożniku działki, na grobli stawu, szerokość grobli wynosi 2m i jest ograniczona płotem betonowym. Pytanie czy nie przeszkadza taka bliskość wody?
Miejsce jest dobrze nasłonecznione, zaznaczę że również za płotem jest woda - tam płynie rzeka. Inspiracją do własnych pszczół jest lipa, która rośnie na mojej działce i w czasie kwitnienia zawsze ta myśl powraca. Dodam,że lipa ta jest pomnikiem przyrody ma około 24 metry wysokości i blisko 4 metry obwodu pnia.
Zaznaczam nie ma to być interes a raczej przyjemność, tak więc nie istotna jest wydajność, ale efekt wizualny i nie ma to być więzienie dla pszczół. Pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi.

SKapiko
Senior Stukacz
Senior Stukacz

Post autor: SKapiko »

wybór uli pozostawiam tobie, ale stawianie uli blisko wody odradzam pszczoły będą się topiły, co do uli ja wybrałbym korpusy, lecz w starych typach gospodarka jest trochę prostsza i wybacza błędy, natomiast przegląd w korpusach jest dużo szybszy ale wymaga trochę wiedzy o pszczołach
Ciekawość to porad i błędów matka
Gwiazda nadziei gaśnie ostatnia
Pozdrawiam brać pszczelarską SKapiko

mily_marian
Stukacz Wymiatacz
Stukacz Wymiatacz

Post autor: mily_marian »