Nowa pasieka

Moderator: krzysglo

Zabek84
Nieśmiały
Nieśmiały

Nowa pasieka

Post autor: Zabek84 »

Na początek się przywitam, nie znalazłem jakiegoś ogólnego tematu więc zrobię to tu. Taki więc WITAM wszystkich :706: Jestem z Zielonej Góry i w właśnie wszedłem w posiadanie dwóch uli. Jeżeli ktoś jest z okolic ZG i mógłbym o niego wpaść podejrzeć to i owo to będę bardzo wdzięczny.

A teraz przejdźmy do zagadnienia :692:
1. Mam pytanie odnośnie ogrodzenia pasieki. Czy siatka leśna nadaje się do tego?
2. Czy podkarmiać już syropem 1:2 czy jeszcze 1:1? Podkarmianie zacząłem wczoraj każda z rodzin dostała ok 1 litra 1:1.

Pozdrawiam

Piotr Nowotnik

Post autor: Piotr Nowotnik »

Co do p. 2 to karmimy na zimę stężeniami 3:2 ; 2:1
To co dajesz czyli 1:1 jest za rzadkie.

Zabek84
Nieśmiały
Nieśmiały

Ile litrów do ramki wlać w przypadku 3:2 i 2:1, wiem że to pewnie zależy od siły rodziny. W tym przypadku nie wiem jaka ona jest gdyż jak pisałem jest to nowa pasieka.

wojciechmoro
Stukacz Junior
Stukacz Junior

Post autor: wojciechmoro »

karmimy 1:1 lub 3:2 , 2:1 jest zagęste

michalp
Stukacz
Stukacz

Post autor: michalp »

Zabek84, daj ile pobiorą najlepiej 3;1 choc odezwa sie z innym zdaniem ale to mniej wazne zalecz tez pszczoły na warroze bo na wiosne mozesz ich nie miec, i nie wlewa sie do ramki tylko do podkarmiaczki chyba ze masz ramkowa i tak nazywasz to sorki, a ile dla rodziny przyjmi ze od 10 kg wzwyż chyba ze masz nawłoc to nie wezma tyle

Zabek84
Nieśmiały
Nieśmiały

Do podkarmiaczki leje tak mi się napisało jakoś, że do ramki :) Na warrozę leczone były przed otrzymianiem. Coś im jeszcze dobrze byłoby podać przed zimą zapobiegawczo do leczenia na warroze i nosemoze?

A coś wam wiadomo o ogrodzeniu?

avico

Post autor: avico »

Tak dawaj zapobiegawczo, tak jak sobie i swojej rodzinie.

Idzie zima i można złapać zapalenie płuc. Zapobiegawczo wszyscy w domu żrą antybiotyki. Zjedli owoce i może być sraczka, więc zapobiegawczo trzeba podać stoperan.