JAK ZAŁOŻYĆ PASIEKE.

Moderator: krzysglo

Jimmy12
Obserwator
Obserwator

JAK ZAŁOŻYĆ PASIEKE.

Post autor: Jimmy12 »

Witam ! chciałby prosić was o poradę , ponieważ chce założyć hodowle pszczół ( zacznę od jednego ula ) mam już miejsce i ul wielkopolski i ale nie mam pszczół ponieważ nie znam się na hodowli tych pracowitych istot nie kupowałem ich nie mając pojęcia na co się porywam a w okolicy nie znam żadnego pszczelarza który by mi udzielił kilku wskazówek . Dlatego proszę o podpowiedz jak to wszystko zorganizować ? i czy zakładać teraz na jesień czy poczekać na wiosnę ?

Z GÓRY DZIĘKUJE I POZDRAWIAM !!!

mily_marian
Stukacz Wymiatacz
Stukacz Wymiatacz

Post autor: mily_marian »

Radził bym poczekac do wiosny. Bo jak bys kupił teraz na jesien i niemasz doswiadczenia i praktyki. Bo na zme by było trzeba podkarmić a ty niewiesz ile kg i jaka to by była siła rodziny pszczelej. Jak kupisz wczesną wiosną to już rodzina jest przezimowana tylko kwestja na ilu ramkach pszczoły obsiadają. Przez zime bendziesz pilnie przeglondał te forum i bendziesz się szkolił czyli czytał każdą kwestjie. Ale decyzjia należy do ciebie. Pozdrawiam miły_marian

avico

Re: JAK ZAŁOŻYĆ PASIEKE.

Post autor: avico »

Jimmy12 pisze:Witam ! chciałby prosić was o poradę , ponieważ chce założyć hodowle pszczół ( zacznę od jednego ula ) mam już miejsce i ul wielkopolski i ale nie mam pszczół ponieważ nie znam się na hodowli tych pracowitych istot nie kupowałem ich nie mając pojęcia na co się porywam a w okolicy nie znam żadnego pszczelarza który by mi udzielił kilku wskazówek . Dlatego proszę o podpowiedz jak to wszystko zorganizować ? i czy zakładać teraz na jesień czy poczekać na wiosnę ?

Z GÓRY DZIĘKUJE I POZDRAWIAM !!!

Bardzo dobrze! Trzy z dwoma.

Masz pół roku przed sobą. Czytaj, czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj.

Myśl, bo myślenie bólu nie sprawia. Krytycznie oceń co przeczytałeś.

Jeden ul, to niczym chłop z jednym jajem. Niby chłop, ale nie do końca.