Stosowanie kwasu mrówkowego

Moderator: krzysglo

lelo1i5
Obserwator
Obserwator

Stosowanie kwasu mrówkowego

Post autor: lelo1i5 »

Szanowni koledzy i koleżanki, jestem początkującym więc proszę o cierpliwość.
W walce z warro chce zastosować kwas mrówkowy, wiem że temp. powietrza musi być między 15 a 25 st.C. stężenie 60%, 50 ml odparowuje przez około 10 dni. Oczywiście zastosuję wkładki na dennice posmarowane tłuszczem.

- Po jakim czasie widać skutki jego działania, czy po godzinie czy dopiero kolejnego dnia?
- czy można stosować kw. Mrówkowy tylko po miodobraniu, czy też jakiś czas przed nim?
- ile takich „seansów odparowań” stosuje się na jedną rodzinkę?
- moje ule nie posiadają powałek w jaki najlepszy sposób zabezpieczyć przed wydostawaniem się kwasu poza domek.

Dziękuję serdecznie za pomoc.

juljan
Nieśmiały
Nieśmiały

Re: Stosowanie kwasu mrówkowego

Post autor: juljan »

- Po jakim czasie widać skutki jego działania, czy po godzinie czy dopiero kolejnego dnia?

Po 24 godz. możesz zobaczyc bardzo wiele

- czy można stosować kw. Mrówkowy tylko po miodobraniu, czy też jakiś czas przed nim?

Spokojnie mozesz stosowac nawet dzien przed wirowaniem miodu nie ma tam żadej chemi i nic sie nie przedostanie do miodu

- ile takich „seansów odparowań” stosuje się na jedną rodzinkę?

Ja stosuje raz w roku właśnie w lipcu kwas ma dobre działanie i nawet niszczy do 90% posożyta a na jesień oczywiście jeszcze apivarol

- moje ule nie posiadają powałek w jaki najlepszy sposób zabezpieczyć przed wydostawaniem się kwasu poza domek.

Opary kwasu są cięższe od powietrza i zawsze opadają na dennice gdzie wychodza przez np wlotke. Ja robie tak że miodnie kładę wycienty kartonik w postaci prostokąta, na kartonik kłade papier (ręcznik papierowy, toaletowy husteczka bez zapachowa) odmierzam dawkę 2ml na jedno ramke i polewam papier. Nastepnie przykrywam to kawałkiem foli i do następnego ula. :685:

lelo1i5
Obserwator
Obserwator

Post autor: lelo1i5 »