Marka własna gospodarstwa pszczelarskiego - książka

Moderator: krzysglo

krzysglo
Senior Stukacz
Senior Stukacz
Posty: 558
Rejestracja: 2007-01-19, 20:43
Lokalizacja: woj. opolskie

Marka własna gospodarstwa pszczelarskiego - książka

Post autor: krzysglo »

Nasz kolega dr inż. Maciej Winiarski opublikował kolejną książkę pt.

"Marka własna gospodarstwa pszczelarskiego".

Poniżej można zobaczyć I i IV stronę okładki z tej publikacji.
Załączniki
marka_wlasna_okladka_2.jpg
marka_wlasna_okladka_2.jpg (123.1 KiB) Przejrzano 6757 razy
marka_wlasna_okladka_1.jpg
marka_wlasna_okladka_1.jpg (79.42 KiB) Przejrzano 6757 razy

pasieczna
Stukacz
Stukacz
Posty: 99
Rejestracja: 2008-11-04, 21:26

Post autor: pasieczna »

Dzień dobry Państwu,

do informacji Pana Krzysztofa (za którą bardzo dziękuję) dodam tylko spis rozdziałów książki, "Marka własna gospodarstwa pasiecznego".

Oto on:
1. Od autora
2. Zdefiniowanie pojęcia marki
3. Wpływ marki na wartość sprzedaży produktu lub usługi
4. Charakterystyka współczesnych marek
5. Szanse i zagrożenia dla rodzimych marek pszczelarskich
6. Zakończenie
7. Źródła

Są to duże rozdziały, z których każdy składa się z podrozdziałów, w których główny nacisk położono na tworzenie marki własnej gospodarstwa pasiecznego, której istnienie warunkuje najważniejszą rzecz dla każdego pszczelarza: ROSNĄCĄ GRUPĘ STAŁYCH KLIENTÓW, a wraz nią wzrost sprzedaży bezpośredniej miodu w gospodarstwie pasiecznym.

Warto dodać, że jest to pierwsza książka w Polsce, całkowicie poświęcona problematyce tworzenia marki gospodarstwa pasiecznego. Jestem przekonany, że przeniesienie - przynajmniej części opisanej w książce, mojej praktyki z własnego gospodarstwa pszczelarskiego w zakresie tworzenia marki własnej - do Państwa gospodarstw pasiecznych może przyczynić się do skutecznego tworzenia marek własnych. Jako autorowi pozostaje mi życzyć Państwu miłej lektury.

Pozdrawiam

Maciej Winiarski

Awatar użytkownika
teleri
Obserwator
Obserwator
Posty: 1
Rejestracja: 2014-08-28, 12:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: teleri »

Jak ktoś chce budować markę czegokolwiek to warto rozszerzyć też wiedzę ogólną o budowaniu wizerunku. Jedna książka marki nie czyni ;)

pasieczna
Stukacz
Stukacz
Posty: 99
Rejestracja: 2008-11-04, 21:26

Post autor: pasieczna »

Jak ktoś chce budować markę czegokolwiek to warto rozszerzyć też wiedzę ogólną o budowaniu wizerunku. Jedna książka marki nie czyni

Czy przeczytał Pan już tę książkę?

Pozdrawiam

Maciej Winiarski

[ Dodano: 2014-09-07, 10:18 ]
Dzień dobry Państwu,

"Czy przeczytał Pan już tę książkę?" Sądząc po braku odpowiedzi, to przypuszczam, że raczej nie. "Marka własna gospodarstwa pasiecznego" została wydana w połowie sierpnia i być może jeszcze nie wszędzie jest dostępna.

Ja natomiast na kanwie stwierdzenia p. teleri mówiącego, że: "Jedna książka marki nie czyni" pragnę zauważyć, że żadna książka marki nie czyni, ani najdłuższe nawet opisy w Wikipedii, ani wspaniałe wykłady profesorów - marka własna powstaje jako wynik ciężkiej pracy żywych ludzi, a w naszym przypadku - pszczelarzy. Zatem po co pisać i wydawać książki, artykuły, głosić piękne wykłady, itd.? Wszystkie te działania, w tym również książki marketingowe - dają człowiekowi do ręki odpowiednie narzędzia (wiedzę), których użycie zależy tylko od jego woli.

Dlatego całkowicie zgadzam się z autorem stwierdzenia, że "Jedna książka marki nie czyni", bo nie czynią jej wszystkie książki świata razem wzięte (oczywiście, z wyjątkiem określonego wydawnictwa, ale nie o wydawnictwach tutaj rozmawiamy). Nie czynią jej wykłady i wpisy internetowe, nie czynią jej artykuły i długie studia akademickie, itd. itp. Marka własna powstaje jako wynik ciężkiej pracy żywych ludzi w poszczególnych sektorach i branżach. Ponieważ życie gospodarcze jest bardzo zróżnicowane i związku z tym specyfika pracy poszczególnych branż jest całkiem odmienna, choćby tylko dla przykładu podać można np. sektor usług szeroko rozumianych, produkcję przemysłową
i sektor rolno-spożywczy. Każdy z nich dzieli się na dziesiątki branż, niekiedy bardzo odległych od siebie, np. w produkcji przemysłowej - przemysł lotniczy i produkcja zabawek dla dzieci. To zróżnicowanie branżowe sprawia, że dla poszczególnych branż powstają poradniki, które swą treścią są dostosowane do specyfiki działalności danej branży.

Niezwykle skomplikowaną i bardzo specyficzną branżą jest pszczelarstwo. Na tym polu ściśle współdziałają ze sobą środowisko przyrodnicze, rasa pszczół i typ ula oraz wiedza pszczelarza. One to stanowią z jednej strony o powodzeniu produkcyjnym lub nie, a z drugiej strony o sukcesie ekonomicznym (lub nie) gospodarstwa pasiecznego. I znowu na sukces ekonomiczny składa się wiele czynników, ale jednym z najważniejszych z nich jest posiadanie marki własnej gospodarstwa pasiecznego lub przedsiębiorstwa działającego na rynku miodu. Proces powstawania marki firmy (gospodarstwa pasiecznego) można przyspieszać, a także jeżeli ona już jest, należy stale ją podtrzymywać i takim zagadnieniom poświęcone są książki takie jak: "Marka własna gospodarstwa pasiecznego".

Pozdrawiam

Maciej Winiarski

ODPOWIEDZ