Kursy związane z hodowlą matek

Moderator: krzysglo

kosma000
Nieśmiały
Nieśmiały

Kursy związane z hodowlą matek

Post autor: kosma000 »

Witam.
Gdzie można zdobyć informacje na temat jakiś kursów związanych z hodowlą matek?
Przez kogo są one organizowane i ile kosztują?
Znacie się na tym?
Dodam, iż nie kończyłam jeszcze żadnego kursu pszczelarskiego-jestem początkującym pszczelarzem...
Będę wdzięczna za odpowiedzi i linki.
Ostatnio zmieniony 2012-09-28, 21:46 przez kosma000, łącznie zmieniany 1 raz.

mily_marian
Stukacz Wymiatacz
Stukacz Wymiatacz

Post autor: mily_marian »

Najpierw zapisz się do zwiozku pszczelarskiego. Trzeba tam byc 5 lat zeby isc na kurs mistrzowski a potem pisac do wojwudzkiego zwiąsku oprzyznanie koncesji do chodowli matek na sprzedasz innym pszczelarzom. A tak na marginesie to sam na własne potrzeby i znajomym kolegom pszczelarzom mozesz juz zaczonc i wprawiac sie w ten fach. Pozdrawiam miły_marian

kosma000
Nieśmiały
Nieśmiały

Jestem zapisana do Związku od tego roku dopiero.
Czy trzeba mieć Mistrza, żeby starać się o koncesję?

Marcinluter
Senior Stukacz
Senior Stukacz

Post autor: Marcinluter »

hodowlą matek możesz się zająć bez przeszkud, każdy może ale jakie matki będziesz hodował to wielki pytajnik. Jesteś początkujący, tak jak ja niegdyś to radzę poczytć wiele publikacji w tej dziedzinie ale nie tylko. Poczytaj o heterozji, o fizjologi rodziny pszczelej i jej rozwoju a matki będą dorodne kolejną sprawą jest materiał od którego będziesz hodował matki, a to już decyduje o wielu.
pozdrawiam Marcin

kosma000
Nieśmiały
Nieśmiały

To wszystko na ten temat? Nie wiem czy potrzebny jest mi Mistrz, skoro jestem po studiach-Zootechnika... Nie wiecie nic na temat uzyskania jakiejś licencji, pozwolenia czy czegokolwiek?

Tytus
Nieśmiały
Nieśmiały

Post autor: Tytus »